Fòrums

Iniciar sessióIniciar sessió
3xl -> Acció -> Fòrum d'actualitat -> Barack Obama o Hillary Clinton?
Publicar un tema nou   Respondre al tema Anar a pàgina 1, 2, 3  Següent
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
espiritualia

Registrat: 22 Mai 2007
Missatges: 487

MissatgePublicat: Dt 11 Mar, 2008 21:33    Assumpte: Barack Obama o Hillary Clinton? Respondre citant

Aquests últims mesos s'están fent les eleccions primàries als Estats Units per decidir qui es presentará a les eleccions.

Als Estats Units hi ha un sistema polític bipartidista. Hi han dos grans partits: el Partit Republicà (un partit bastant conservador i defensor del capitalisme neoliberal) i el Partit Democrata (una partit menys conservador o fins i tot una mica "progressista"). A part d'aquests dos partit hi han altres partits independents però són petits amb poca influència i sovint ni tant sols es presenten a les eleccions. Als Estats Units per decidir quin candidat de cada partit es presenta a les eleccions es fan unes eleccions primaries a cada estat de la unió. Tarden mesos a fer-ho i quan han acabat començen a preparar les campañes electorals per les eleccions generals que es fan a la tardor. Les eleccions generals es farán a principis de novembre d'aquest any (si cap imprevist no ho impedeix).

El Partit Republicà és el partit d'en George W.Bush i els seus acòlits. Aquest partit ja té gairebé asegurada la nominació de John McCain com a canditat de les eleccions generals.
El Partit Democrata esta decidint encara qui es presentarà a les eleccions. Per ara hi ha dos candidats que tenen posibilitats: la Hillary Clinton (la dona de l'ex-president Bill Clinton y crec que és senadora de l'estat de Nova York ) i en Barack Obama (un senador de l'estat de Illinois).

Qui creieu que guanyarà les eleccions primàries del Partit Demócrata, en Barack Obama o la Hillary Clinton? Qui us agrada més?

http://elmundo.es/especiales/2008/01/internacional/primarias_eeuu/
http://es.wikipedia.org/wiki/Elecciones_presidenciales_de_Estados_Unidos_de_2008
Tornar a dalt
queixat del missatgeAjuda botó queixa't
chumpy_yumpi

Registrat: 22 Mai 2006
Missatges: 429

MissatgePublicat: Dc 12 Mar, 2008 00:32    Assumpte: Respondre citant

el partit republica es ultra-conservador y el demomocrata es conservador. Si tingues que elegir entre la hillary y l'obama sens dubte elegiria l'obama per motius purament subjectius: els negres tenen quelcom gracios : 7
Tornar a dalt
Magazin

Registrat: 17 Ago 2007
Missatges: 296

MissatgePublicat: Dc 12 Mar, 2008 15:30    Assumpte: Respondre citant

A mi m'agrada més Obama
Tornar a dalt
sheere

Registrat: 08 Jun 2007
Missatges: 236

MissatgePublicat: Dc 12 Mar, 2008 17:24    Assumpte: Respondre citant

Entre Obama i Hillary, no sabria a qui escollir, però McCain no m'acaba de convèncer, i si pogués, votaria al partit demòcrata.
Tornar a dalt
jackdubbins

Registrat: 29 Jun 2006
Missatges: 386

MissatgePublicat: Dv 14 Mar, 2008 16:09    Assumpte: Respondre citant

Obama, sens dubte.
La Hillary s'està venent per ser la dona del Clinton i per ser una dona en general. No fa res més.
Tornar a dalt
regina23rgh

Registrat: 01 Abr 2005
Missatges: 1181

MissatgePublicat: Dt 18 Mar, 2008 11:20    Assumpte: Respondre citant

crec ke no podria viure mai als EEUU. mre meva el fet de ke els partits d'eskerres siguin practicament inexisents i no els voti nibngu..... n fa per mi
Tornar a dalt
Fishbed

Registrat: 27 Ago 2007
Missatges: 233

MissatgePublicat: Dt 18 Mar, 2008 14:47    Assumpte: Respondre citant

regina23rgh ha escrit:
crec ke no podria viure mai als EEUU. mre meva el fet de ke els partits d'eskerres siguin practicament inexisents i no els voti nibngu..... n fa per mi

És la seva mentalitat, podria haver estat pitjor.
Tornar a dalt
jackdubbins

Registrat: 29 Jun 2006
Missatges: 386

MissatgePublicat: Dt 18 Mar, 2008 16:44    Assumpte: Respondre citant

regina23rgh ha escrit:

A Espanya ve a ser el mateix. Aquí ningú admet que és de dretes, però tots ho són.
Tornar a dalt
Magazin

Registrat: 17 Ago 2007
Missatges: 296

MissatgePublicat: Dt 18 Mar, 2008 19:21    Assumpte: Respondre citant

De veritat? Que vols que et digui... Em sembla que generalitzes (però per favor, no tornem a iniciar una altra discusió)
Tornar a dalt
Suki_

Registrat: 03 Abr 2006
Missatges: 2469

MissatgePublicat: Dv 21 Mar, 2008 19:50    Assumpte: Respondre citant

Quasi que Obama, però la Hilary també m'agrada bastant x)
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
3xl -> Acció -> Fòrum d'actualitat -> Barack Obama o Hillary Clinton?
Publicar un tema nou   Respondre al tema Anar a pàgina 1, 2, 3  Següent
Pàgina 1 de 3